Koncerty i prawykonania:

  • prawykonanie współczesnego oratorium „Piekło nasze”, autorstwa Aleksandry Gryki z okazji 10-lecia Instytutu Adama Mickiewicza (2010);
  • koncert charytatywny na rzecz Haiti u boku Polskiej Orkiestry Sinfonii Iuventus (maj 2010);
  • wykonanie „Pasji wg św. Mateusza” J. S. Bacha w Filharmonii w Haarlem (Holandia) (2011);
  • prawykonanie kompozycji „Msza Człowieka Współczesnego” autorstwa Kamila Staszowskiego (2011);
  • multimedialny koncert „Święto Muzyki Nowej” (2012) i prawykonanie kompozycji Ignacego Zalewskiego „Stojąc z daleka” – prawykonanie to znalazło się na liście najważniejszych wydarzeń muzycznych roku 2012 w rankingu Polska Music Now;
    koncert „Muzyka Kompozytorów Warszawskich” na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina;
  • spektakl teatralny Teatru 59 minut (2013, 2014);
  • koncert Muzyki Chóralnej, w ramach którego wykonano Stabat Mater autorstwa Miłosza Bembinowa (2014);
  • multimedialny koncert „Muzyka kosmosu”, prawykonanie kompozycji: „Księżycowy spacer” Artura Słotwińskiego oraz „IH_HeI” Aleksandry Gryki (2014);
  • koncert z okazji 15-lecia Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie, w ramach którego wykonano utwór „Amor Vincit” Miłosza Bembinowa (2014);
  • projekt „Ciało. Między adoracją a rozkoszą”, wykonany m.in. w Narodowym Instytucie Audiowizualnym oraz w Muzeum Narodowym w Warszawie (2015);
  • koncert „Graffiti”, prawykonanie utwór Eunho Changa o tym samym tytule (listopad 2015);
  • wielkopostny spektakl „Dobranoc” (2016) w ramach Festiwalu „Gorzkie Żale”
  • koncert „Między zwrotkami” w siedzibie orkiestry Sinfonii Varsovii (2016).
  • koncert adwentowy „Czekając na jasność” w Kościele Ducha Świętego; prawykonanie utworu „O Oriens” J. Malugi (2016)
  • koncerty rodzinne „Kołysanki dla królewny, która usnąć nie chciała” w siedzibie orkiestry Sinfonii Varsovii i w Narodowym Instytucie Audiowizualnym (2017); w repertuarze utwory z naszego albumu VRC na dobranoc
  • udział w premierze spektaklu muzycznego „monachomachia” Piotra Tabakiernika podczas 9. Festiwalu Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY w Lublinie (2017)
  • prawykonanie spektaklu-kantaty „Missa Sine Nomine” Ignacego Zalewskiego podczas 9. Festiwalu Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY w Lublinie (2017)
  • koncert pieśni nocnych i kołysanek „Obudź się!” w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski (2017)
  • wykonanie „Etiudy” Tadeusza Bairda podczas 60. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień (pod dyrygenturą Szymona Bywalca) (2017)
  • prawykonanie „Stabat Mater” Ignacego Zalewskiego w ramach Festiwalu Nowe Epifanie (2018)

Konkursy, festiwale, nagrody:

  • II miejsce na VII Warszawskim Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym „Varsovia Cantat” (2011);
  • srebrny dyplom na 43 Ogólnopolskim Turnieju Chórów „Legnica Cantat” (2012);
  • złoty dyplom i II miejsce na VII Festiwalu Muzyki Chóralnej „Mater Misericordiae” (2012);
  • srebrny dyplom na IX Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym „Mundus Cantat” (2013);
  • złoty dyplom i I miejsce na XVI Festiwalu Chóralnym „Cantio Lodziensis” (2013);
  • złoty dyplom i I miejsce na VII Ogólnopolskim Konkursie “Ars Liturgica” (2016).
  • Złote Pasmo oraz za nagrodę wykonanie utworu współczesnego kompozytora zagranicznego w ramach V Międzynarodowego Konkursu Chóralnej Muzyki Sakralnej  Carmen Fidei w Goniądzu (2018)
  • Złoty Dyplom w ramach Międzynarodowy Festiwal Muzyki Chóralnej im. Feliksa Nowowiejskiego w Barczewie (2018)
  • nagroda za najlepsze wykonanie utworu Feliksa Nowowiejskiego w ramach Międzynarodowy Festiwal Muzyki Chóralnej im. Feliksa Nowowiejskiego w Barczewie (2018)

Albumy

  • „VRC po kolędzie” – zawierająca repertuar bożonarodzeniowy (2014);
  • „VRC na Dobranoc”, zawierający oryginalne utwory inspirowane kołysankami, napisane specjalnie dla naszego chóru. Album został sfinansowany dzięki wsparciu społecznościowemu na portalu wspieram.to (2016);
  • „Stabat Mater” Ignacego Zalewskiego Utwór do tekstu fragmentów Ewangelii wg św. Jana obejmujących rozmowę Jezusa z Piłatem i sekwencji „Stabat Mater” w nowym przekładzie Mateusza Żaboklickiego (2018).

W sezonach 2015/2016 i 2016/2017 chór był rezydentem Narodowego Instytutu Audiowizualnego.

 

Dodaj komentarz